Los sueños de Hermes

Diario de la Asesoría de Cultura Clásica (CEFIRE de Sagunt)

Museo de la Almoina: Comentarios

Enviado por isabelbarcelo (Contacto, Página)
Fecha: 1 de Julio, 2006, 0:32

Ese esqueleto romano del que hablais se halló, junto con otros varios, en la propia plaza de la Almoina. Creo que eran 4 ó 6 cadáveres. Todos ellos eran de muchachos jóvenes (como unos 20 años más o menos), y les fueron cortados los brazos y piernas después de muertos. Era una forma de aterrorizar al enemigo. El otro era seguramente un jefe, y tenía bastante más edad. Es a ese a quien torturaron. Se produjo un incendio, cayó sobre ellos los restos de una casa o un tejado, y ello permitió que se quedaran allí durante siglos. Saludos.

~~~

Enviado por Vicent (Contacto, Página)
Fecha: 11 de Agosto, 2006, 12:05

UNA ALMOINA, PER FAVOR

Una xicoteta almoina en forma de bon gust i trellat urbanístic era el que els valencians del cap i casal demanavem.

Una Plaça de l’Almoina com la que el nostre Ajuntament ens ha deixat no és, ni de bon troç, una atenció a la demanda d’una conservació digna del que hauria d’haver estat l’espai més respectat de tota la ciutat: les restes més antigues dels origens de l’actual metrópoli.


En lloc d’això, i en forma de repetit menyspreu, el nostre consistori ha atentat greument contra eixe origen i contra eixa diginitat històrica: edificis de parets llises que no armonitzen amb l’entorn, blocs de vidre i metall que tapen la perspectiva dels edificis històrics del voltant, i un conjunt que, en definitiva, suposa un espant estètic per a autòctons i forasters.

Si tant se intenta –segons ens diuen- fomentar el turisme a la ciutat, poc de favor es fa a l’entorn dels seus edificis més visitats. Caldria recordar-li a la senyora alcaldessa que Papes i barqu

~~~

Realiza un comentario

Regresar al artículo | Inicio

Apúntate

Sindicación

Blogs clásicos

CEFIRE, asesorías

Cultura Clásica en España

Cultura Clásica, otros enlaces

Enlaces generales

Lugares de los que aprendemos